-Tıp Eğitiminde Entegre Laboratuvar Uygulamalarının Mezuniyet Öncesi Öğrenci Memnuniyeti ve Öğrenmenin Kalıcılığı Üzerine Etkisi


Creative Commons License

Fıçıcılar H., Topal Çelikkan F., Devrim E., Tekeli F. A., Bayazıt A., Erdemli E. (Yürütücü)

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2021 - 2023

  • Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
  • Başlama Tarihi: Eylül 2021
  • Bitiş Tarihi: Mart 2023

Proje Özeti

Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Morfoloji Yerleşkesinde Fakültemiz Dönem 1, 2 ve 3 öğrencilerinin uygulama derslerinin yapılması amacıyla

2002-2003 eğitim-öğretim yılında Rıdvan Ege Entegre Laboratuvarı kurulmuştur. İki kattan oluşan ve Fizyoloji, Histoloji ve Embriyoloji, Tıbbi

Patoloji, Tıbbi Biyoloji, Tıbbi Genetik, Tıbbi Biyokimya, Tıbbi Mikrobiyoloji Anabilim Dalları ve Tıbbi Parazitoloji Bilim Dalı tarafından uygulama

eğitimlerinin verildiği bu laboratuvar binasının kullanımını daha etkin ve güncel hale getirmek için laboratuvarı aktif halde kullanan tüm Anabilim

Dallarından öğretim üyeleriyle bir araya gelinerek tüm değişiklik ve yenileme çalışmaları planlanmıştır. Yapılan toplantılar sonucu Anabilim Dalları

kendi alanlarında laboratuvarda kullanılan cihaz, malzeme ve alt yapı düşünüldüğünde neler alınması gerektiği ve hangi hizmetlerin

sağlanabileceği belirlendi ve buna yönelik proformalar istenmiştir. Bu alt yapı projesinin kapsamında Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesinde lisans

öğrencilerinin yanı sıra lisansüstü öğrencileri uygulama eğitimlerine 18 yıl kesintisiz hizmet vermiş Rıdvan Ege Entegre Laboratuvarının eğitim

ortamının daha etkin ve interaktif bir eğitim ortamı haline getirilmesi ve yeni teknoloji hızını yakalaması amacıyla güncellenmesi planlanmaktadır.

Projemizin amacı; entegre laboratuvarlarımızın uygulama eğitimlerinin aşağıdaki öğrenci geribildirimleri ve bölümlerin görüşleri doğrultusunda

günün koşullarına uyum sağlamasının, eğitsel materyallerin güncellenerek eğitim etkinliğinin arttırılmasının; öğrencilerin memnuniyet algısına ve

öğrenmenin kalıcılığı üzerine etkisinin araştırılmasıdır.

Bu amaçla karma araştırma deseni planlanmıştır. Türkçe Tıp Programı Dönem 1, 2 ve 3 öğrencileri entegre laboratuvar uygulamalarından sonra

girecekleri NYUS sınavından elde ettikleri puanlar ile yapılan nicel analiz sonuçları öğrenmenin kalıcılığı belirlenecektir. Öğrencilerin anketlere

verecekleri yanıtlar da tanımlayıcı istatistikler ve nitel analiz yöntemleri ile incelenerek öğrenen memnuniyeti ve öğrenci görüşleri

değerlendirilecektir.