Fıçıcılar H., Topal Çelikkan F., Devrim E., Tekeli F. A., Bayazıt A., Erdemli E. (Yürütücü)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2021 - 2023
Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Morfoloji Yerleşkesinde Fakültemiz Dönem 1, 2 ve 3 öğrencilerinin uygulama derslerinin yapılması amacıyla
2002-2003 eğitim-öğretim yılında Rıdvan Ege Entegre Laboratuvarı kurulmuştur. İki kattan oluşan ve Fizyoloji, Histoloji ve Embriyoloji, Tıbbi
Patoloji, Tıbbi Biyoloji, Tıbbi Genetik, Tıbbi Biyokimya, Tıbbi Mikrobiyoloji Anabilim Dalları ve Tıbbi Parazitoloji Bilim Dalı tarafından uygulama
eğitimlerinin verildiği bu laboratuvar binasının kullanımını daha etkin ve güncel hale getirmek için laboratuvarı aktif halde kullanan tüm Anabilim
Dallarından öğretim üyeleriyle bir araya gelinerek tüm değişiklik ve yenileme çalışmaları planlanmıştır. Yapılan toplantılar sonucu Anabilim Dalları
kendi alanlarında laboratuvarda kullanılan cihaz, malzeme ve alt yapı düşünüldüğünde neler alınması gerektiği ve hangi hizmetlerin
sağlanabileceği belirlendi ve buna yönelik proformalar istenmiştir. Bu alt yapı projesinin kapsamında Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesinde lisans
öğrencilerinin yanı sıra lisansüstü öğrencileri uygulama eğitimlerine 18 yıl kesintisiz hizmet vermiş Rıdvan Ege Entegre Laboratuvarının eğitim
ortamının daha etkin ve interaktif bir eğitim ortamı haline getirilmesi ve yeni teknoloji hızını yakalaması amacıyla güncellenmesi planlanmaktadır.
Projemizin amacı; entegre laboratuvarlarımızın uygulama eğitimlerinin aşağıdaki öğrenci geribildirimleri ve bölümlerin görüşleri doğrultusunda
günün koşullarına uyum sağlamasının, eğitsel materyallerin güncellenerek eğitim etkinliğinin arttırılmasının; öğrencilerin memnuniyet algısına ve
öğrenmenin kalıcılığı üzerine etkisinin araştırılmasıdır.
Bu amaçla karma araştırma deseni planlanmıştır. Türkçe Tıp Programı Dönem 1, 2 ve 3 öğrencileri entegre laboratuvar uygulamalarından sonra
girecekleri NYUS sınavından elde ettikleri puanlar ile yapılan nicel analiz sonuçları öğrenmenin kalıcılığı belirlenecektir. Öğrencilerin anketlere
verecekleri yanıtlar da tanımlayıcı istatistikler ve nitel analiz yöntemleri ile incelenerek öğrenen memnuniyeti ve öğrenci görüşleri
değerlendirilecektir.