Ortaokul öğrencilerine verilen sağlığı geliştirme eğitiminin sağlığı geliştirme ve sağlık okuryazarlığı düzeyine etkisinin incelenmesi


Creative Commons License

Öztürk F. Ö.

TÜBİTAK Projesi, 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, 2023 - 2023

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Destek Programı: 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
  • Başlama Tarihi: Mart 2023
  • Bitiş Tarihi: Kasım 2023
  • Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Proje Özeti

Sağlığı teşvik eden iyi davranış ve yaşam tarzı alışkanlıkları, adölesan

dönemde geliştirilir (Chu-Ko et al., 2021). Adölesan dönem; fiziksel, psikolojik ve

sosyal yönden değişim dönemidir. Bu değişim sürecinde adölesanın sağlıkla ilgili

edindiği bilgiler, gelecek yaşamındaki sağlık düzeyi ile yakından ilişkilidir (Chu-Ko

et al., 2021). Adölesana verilen sağlıkla ilgili bilgiler, kendi sağlık okuryazarlığı

düzeyini geliştirmesine, sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını kazanmasına

dolayısıyla ileride sağlıklı bir yetişkin olmasına destek olacaktır. Ortaokulda 5., 6.,

7. ve 8. sınıflarda Fen Bilimleri dersinin öğretim programı içinde bazı konularda

sınırlı ve karışık bir düzende sağlık bilgisi eğitimi verildiği görülmektedir. Bu projede

ortaokul çağındaki 6.,7. ve 8. Sınıf öğrencilerine haftada bir gün bir ders saati

olmak üzere toplamda altı hafta, araştırmacılar tarafından beslenme, kişilerarası

destek, sağlık sorumluluğu, yaşam doyumu, egzersiz ve stres yönetimi konularında

yapılandırılmış sağlık eğitimi verilmiştir. Bu eğitimin sağlığı geliştirme

davranışlarına ve sağlık okuryazarlığına etkisi incelenmiştir. Tablo 1’de verilen

sağlığı geliştirme eğitiminin içeriğinden bahsedilmiştir.