TÜBİTAK Projesi, 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, 2023 - 2023
Sağlığı teşvik eden iyi davranış ve yaşam tarzı alışkanlıkları, adölesan
dönemde geliştirilir (Chu-Ko et al., 2021). Adölesan dönem; fiziksel, psikolojik ve
sosyal yönden değişim dönemidir. Bu değişim sürecinde adölesanın sağlıkla ilgili
edindiği bilgiler, gelecek yaşamındaki sağlık düzeyi ile yakından ilişkilidir (Chu-Ko
et al., 2021). Adölesana verilen sağlıkla ilgili bilgiler, kendi sağlık okuryazarlığı
düzeyini geliştirmesine, sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını kazanmasına
dolayısıyla ileride sağlıklı bir yetişkin olmasına destek olacaktır. Ortaokulda 5., 6.,
7. ve 8. sınıflarda Fen Bilimleri dersinin öğretim programı içinde bazı konularda
sınırlı ve karışık bir düzende sağlık bilgisi eğitimi verildiği görülmektedir. Bu projede
ortaokul çağındaki 6.,7. ve 8. Sınıf öğrencilerine haftada bir gün bir ders saati
olmak üzere toplamda altı hafta, araştırmacılar tarafından beslenme, kişilerarası
destek, sağlık sorumluluğu, yaşam doyumu, egzersiz ve stres yönetimi konularında
yapılandırılmış sağlık eğitimi verilmiştir. Bu eğitimin sağlığı geliştirme
davranışlarına ve sağlık okuryazarlığına etkisi incelenmiştir. Tablo 1’de verilen
sağlığı geliştirme eğitiminin içeriğinden bahsedilmiştir.