Diş Hekimliği Lisans Öğrencilerinin Temel Yaşam Desteği Beceri Eğitimine e-Öğrenmenin Katkısı


Önder C. (Yürütücü), Akaltan K. F., Vural Ç.

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje, 2021 - 2022

  • Proje Türü: Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
  • Başlama Tarihi: Ekim 2021
  • Bitiş Tarihi: Aralık 2022

Proje Özeti

Diş hekimliğinde acil müdahale eğitimi sıklıkla sınıflarda teorik dersler şeklinde verilmektedir; ancak acil durumu gerçeğe en yakın şekliyle simüle eden simülasyon programlarının

kullanımı da giderek artmaktadır. Diş hekimliği ve tıp eğitiminde, kardiyopulmoner resüsitasyon (KPR) kullanılan geleneksel sistemler ile öğrencilerin uygulamalarda standardizasyonu

yakalama imkanları kısıtlanmaktadır. Aynı zamanda, eğiticilerin de eşit standartlarda öğretme ve değerlendirmesi pek mümkün olmamaktadır. Simülasyon tabanlı eğitim modern diş

hekimliği ve tıp eğitiminin temel bir parçası haline gelmiştir. Simülasyon tabanlı eğitim sistemlerinde, geleneksel eğitim metotlarına göre eğitime olan ilgi ve öğrenmenin daha fazla

olduğu gösterilmiştir. Simülasyonlu eğitim sistemleri aynı zamanda eğiticilerin de standart bir değerlendirme yapabilmesini sağlamaktadır. “Ciddi Oyun Bazlı Eğitim Platformu” (BLS

(Basic Life Support) Trainer Programı ve Maketi), bireylere gerçek model kullanılarak sanal tecrübe kazandırabilmektedir. “Ciddi Oyun Bazlı e-Öğrenme” ve “Ciddi Oyun Bazlı Maket

Uygulama” olmak üzere iki bölümü bulunmaktadır. Bu çalışmada, geleneksel teorik eğitim sonrası maket uygulama şeklinde sağlanan KPR beceri eğitimine bilgisayar destekli eğitim

ve değerlendirmenin katkısı değerlendirilecektir. Böylelikle diş hekimliği lisans öğrencilerinin temel yaşam desteği uygulamasını simülasyon ortamında öğrenme ve geliştirmeleri

hedeflenmektedir.