Önder C. (Yürütücü), Akaltan K. F., Vural Ç.
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje, 2021 - 2022
Diş hekimliğinde acil müdahale eğitimi sıklıkla sınıflarda teorik dersler şeklinde verilmektedir; ancak acil durumu gerçeğe en yakın şekliyle simüle eden simülasyon programlarının
kullanımı da giderek artmaktadır. Diş hekimliği ve tıp eğitiminde, kardiyopulmoner resüsitasyon (KPR) kullanılan geleneksel sistemler ile öğrencilerin uygulamalarda standardizasyonu
yakalama imkanları kısıtlanmaktadır. Aynı zamanda, eğiticilerin de eşit standartlarda öğretme ve değerlendirmesi pek mümkün olmamaktadır. Simülasyon tabanlı eğitim modern diş
hekimliği ve tıp eğitiminin temel bir parçası haline gelmiştir. Simülasyon tabanlı eğitim sistemlerinde, geleneksel eğitim metotlarına göre eğitime olan ilgi ve öğrenmenin daha fazla
olduğu gösterilmiştir. Simülasyonlu eğitim sistemleri aynı zamanda eğiticilerin de standart bir değerlendirme yapabilmesini sağlamaktadır. “Ciddi Oyun Bazlı Eğitim Platformu” (BLS
(Basic Life Support) Trainer Programı ve Maketi), bireylere gerçek model kullanılarak sanal tecrübe kazandırabilmektedir. “Ciddi Oyun Bazlı e-Öğrenme” ve “Ciddi Oyun Bazlı Maket
Uygulama” olmak üzere iki bölümü bulunmaktadır. Bu çalışmada, geleneksel teorik eğitim sonrası maket uygulama şeklinde sağlanan KPR beceri eğitimine bilgisayar destekli eğitim
ve değerlendirmenin katkısı değerlendirilecektir. Böylelikle diş hekimliği lisans öğrencilerinin temel yaşam desteği uygulamasını simülasyon ortamında öğrenme ve geliştirmeleri
hedeflenmektedir.