Eğitim Bilgileri
2019 - 2025
2019 - 2025Doktora
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doğu Dilleri ve Edebiyatları Anabilim Dalı, Türkiye
2014 - 2017
2014 - 2017Yüksek Lisans
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Avustralya Ve Pasifik Araştırmaları (Yl) (Tezli), Türkiye
2008 - 2014
2008 - 2014Lisans
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2025
2025Doktora
Dijital platformlar aracılığıyla oyunlaştırma yaklaşımı çerçevesinde kendi kendine Japonca sözcük öğrenimi -Seyahat sözcükleri örnekleminde-
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2017
2017Yüksek Lisans
Emperyalizm ve dil eğitimi perspektifinden Japon dili eğitimi tarihi ve Japonya’xxnın Doğu Asya-Pasifik ülkeleri dil eğitimi politikaları – Tayvan örneği –
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Avustralya Ve Pasifik Araştırmaları (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Doğu Dilleri ve Edebiyatları Bölümü
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Synthetic Humanistic Textuality Performance of AI Tools in Non-Latin Alphabet Language Texts
ÖZŞEN T., ÇELİK Ö., TEKMEN A. N., İRİM N. B., BÜYÜKBAHÇECİ E., ALTAY YILMAZ P., et al.
Facing Academic Integrity Threats Conference, 5 - 07 Ağustos 2024, (Özet Bildiri)
2022
20222. Japonca Öğreniminde Sosyal Medya Kullanımı -Ana Dili Türkçe Olan Japonca Öğrenicileri Örnekleminde-
İRİM N. B., TEKMEN A. N.
Pamukkale Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Dünya Dilleri ve Edebiyatları Araştırmaları Sempozyumu, 1 - 03 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2018
20183. Nihongo Senkôsei no Nihongo Gakushûkatei ni okeru Jikokôryokukan oyobi Gakushûfuankan wo hakaru shakudokaihatsu e no ichi kokoromi(Development of Self Efficacy and Foreign Language Anxiety Scale for Japanese Language Learners in Turkey)
İRİM N. B., ÖZŞEN T.
III. Japon Dili ve Eğitimi Uluslararası Sempozyumu, 21 - 22 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2017
20174. Japon Dili Eğitimi Tarihi’nde İkinci Dünya Savaşı İmparatorluk İdeolojisi Altında Gerçekleşen Japon Dili Eğitimi Uygulamalarında Filipinler Örneği
İRİM N. B.
Japon Dili ve Eğitimi Uluslararası Sempozyumu, Türkiye, 3 - 04 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. 100 Yıl Dönemecinde Türkiye'de Japonya Araştırmaları ve D.T.C.F. Japon Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
İRİM N. B.
Cumhuriyet'in 100. Yılına Armağan Kuruluşundan Günümüze Ata Yadigârı Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, KAYAPINAR LEVENT, KÜÇÜK MURAT, BAYAR RÜYA, GÜLER TÜRKAN BANU, DÜŞÜNCELİ DERYA KORAY, ÖKSÜZ MUHAMMET, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.687-711, 2023
2018
20182. İkinci Dünya Savaşı ve Öncesi Japon Dili Eğitimi Tarihi
İRİM N. B., ÖZBEK A.
Paradigma Akademi Yayınları, 2018
2018
20183. Nihongo Senkôsei no Nihongo Gakushûkatei ni okeru Jikokôryokukan oyobi Gakushûfuankan wo hakaru shakudokaihatsu e no ichi kokoromi (Development of Self Efficacy andForeign Language Anxiety Scale for Japanese Language Learners in Turkey)
İRİM N. B., ÖZŞEN T.
Japon Dili İncelemeleri JDİ SERİSİ 4, Ayşegül ATAY, Editör, Transnational Press London, ss.59-72, 2018
2017
20174. Japon Dili Eğitimi Tarihinde İkinci Dünya Savaşı İmparatorluk İdeolojisi Altında Gerçekleşen Japon Dili Eğitimi Uygulamalarında Filipinler Örneği
İRİM N. B.
Japon Dili ve Kültürü İncelemeleri, Cahit KAHRAMAN, Levent TOKSÖZ, Editör, Transnational Press London, ss.251-267, 2017