Arş. Gör. Dr. KÜBRA BABACAN


Eğitim Bilimleri Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler, Eğitim Özel


Avesis Araştırma Alanları: Sınıf Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

30

Yayın (WoS)

1

Atıf (Sobiad)

2

H-İndeks (Sobiad)

1

Proje

2

Eğitim Bilgileri

2020 - 2025

2020 - 2025

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2012 - 2021

2012 - 2021

Ön Lisans

Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Türkiye

2017 - 2020

2017 - 2020

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Türkiye

2010 - 2014

2010 - 2014

Lisans

Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2025

2025

Doktora

Metinlerarası okumanın anlama becerilerine etkisi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2020

2020

Yüksek Lisans

Okuyucu tiyatrosunun ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerine etkisi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Araştırma Alanları

Sınıf Öğretmenliği

Makaleler

Tümü (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (1)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. 2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İlkokul Türkçe Programında Metinlerarası Okuma ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri

BABACAN K.

22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 12 - 15 Kasım 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Okuma Yazma Öğretiminde Yapay Zeka Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Lexia Learning Örneği

BABACAN K.

22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 12 - 15 Kasım 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

4. Investigation of Graduate Studies on the Use of Origami in Mathematics

CEYLAN A., AKKAYA S., BABACAN K.

Sempozyum, Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, 19 - 20 Nisan 2024, ss.6-25, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

6. Öğretmenlerin Dijital Performanslarına İlişkin Görüşleri: Bir Temel Nitel Araştırma

AYANTAŞ T., BABACAN K.

21. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU (USOS 2023), 9 - 12 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

7. Eğitimde Yapay Zeka Kullanımına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri

BABACAN K., ERDEM HARBELİOĞLU A.

21. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU (USOS 2023), 9 - 12 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

8. Öğretmenlerin Dijital Performanslarına İlişkin Görüşleri

AYANTAŞ T., BABACAN K.

21. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU (USOS 2023), 9 - 12 Kasım 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

9. Sınıf ÖğretmeniAdaylarının Sözlü Tarih Uygulamaları

MALKOÇ S., BABACAN K.

Uluslararası Eğitim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

10. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sözlü Tarih Uygulamaları

BABACAN K., MALKOÇ S.

EDUCONGRESS2023, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

13. Okuma Yazma Öğretiminde Web Sitelerinin Değerlendirilmesi: Story Bird Örneği

BABACAN K., ERDEM HARBELİOĞLU A.

Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 13 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

14. Öğretmen Adayları Metinlerdeki Ana Düşünceyi Nasıl Buluyor?

ERDEM HARBELİOĞLU A., BABACAN K.

Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 13 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2019

2019

15. İlkokul Dördüncü Sınıf Türkçe ve Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Toplumsal Duyarlık.

BAYRAKTAR A., ÖZDOĞAN ÖZBAL E., BABACAN K.

18th International Primary Teacher Education Symposium (IPTES), 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

16. İlkokul Dördüncü Sınıf Türkçe ve Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Toplumsal Duyarlılık

BAYRAKTAR A., ÖZDOĞAN ÖZBAL E., BABACAN K.

18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

17. Okuyucu Tiyatrosunun İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Motivasyonu ve Okumaya Yönelik Tutumlarına Etkisi

BABACAN K., YILDIZ M.

7. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK), 13 - 14 Mart 2019, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. 21. Yüzyıl Becerileri ve 21. Yüzyıl Becerilerinin Önemi

ERDEM HARBELİOĞLU A., BABACAN K.

Eğitim Bilimlerinde Modern Araştırma ve İncelemeler-2024, ŞAHİN HARUN, ALKAN BİLAL BARIŞ, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.1-15, 2024

2024

2024

2. DİJİTAL DÖNÜŞÜMDE DİL ÖĞRENİMİ

BABACAN K.

Dijital Eğitim I, YURDAKAL İBRAHİM HALİL, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.49-66, 2024

2024

2024

3. 21. YÜZYIL BECERİLERİ VE EĞİTİMDE 21. YÜZYIL BECERİLERİNİN ÖNEMİ

ERDEM HARBELİOĞLU A., BABACAN K.

Eğitim Bilimlerinde Modern Araştırma ve İncelemeler-2024, ŞAHİN HARUN, Editör, Livre de Lyon, ss.1-16, 2024

2024

2024

4. Öğretmen Adaylarının Metinlerdeki Ana Fikri Belirleme Stratejileri

ERDEM HARBELİOĞLU A., BABACAN K.

Eğitim Bilimlerinde Güncel Araştırmalar-2024, GÜRBÜZ FATİH, BOSTAN SARIOĞLAN AYBERK, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.333-344, 2024

2024

2024

5. PISA 2022: Okuma ve Yazma Yeterlikleri Açısından Türkiye'nin Durumu

BABACAN K.

Eğitim Ekonomisi ve Planlaması, ÖZDEM GÜVEN, BÜLBÜL TUNCER, TUNÇ BİNALİ, ÖZDOĞAN ÖZBAL ECE, Editör, ANKARA ÜNİVERSİTESİ BASIMEVİ, Ankara, ss.859-872, 2024

2024

2024

6. YAPAY ZEKÂ İLE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ

BABACAN K.

TEMEL EĞİTİMDE YAPAY ZEKÂ İLE ÖĞRETİM-I, KAPIDERE METİN, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.35-53, 2024

2022

2022

7. COVID-19’un Temel Eğitime Yansımaları

Özdoğan Özbal E., Babacan K.

Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla COVID-19’un Eğitime Yansımaları, Prof. Dr. Selahiddin ÖĞÜLMÜŞ Prof. Dr. Neslihan KARAMAN Prof. Dr. Eren CEYLAN Doç. Dr. Seher YALÇIN Doç. Dr. Ece ÖZDOĞAN ÖZBAL, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.63-74, 2022

2022

2022

8. Temel Eğitimde Dijitalleşme

BABACAN K.

Dijital Eğitim ve Toplum, GEZER ŞEN BURCU, Editör, Efe Akademi, ss.255-272, 2022

2021

2021

9. Aile-Çocuk-İletişim

ALPER I. T., AKKAYA T., OĞUZ J., YARDİBİ N., ATA F., BABACAN K., et al.

ÇOCUK VE İLETİŞİM, Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN, Editör, İZGE, Ankara, ss.81-107, 2021

Desteklenen Projeler

2024 - 2025

2024 - 2025

Metinlerarası Okumanın Anlama Becerilerine Etkisi

TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı

Babacan K. (Yürütücü)