Metrikler
Eğitim Bilgileri
2020 - 2025
2020 - 2025Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2012 - 2021
2012 - 2021Ön Lisans
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Türkiye
2017 - 2020
2017 - 2020Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Türkiye
2010 - 2014
2010 - 2014Lisans
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2025
2025Doktora
Metinlerarası okumanın anlama becerilerine etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2020
2020Yüksek Lisans
Okuyucu tiyatrosunun ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerine etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Araştırma Alanları
Sınıf Öğretmenliği
Makaleler
Tümü (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (1)
2025
20251. Methodological Diversity and Trends in Intertextual Reading Research
Babacan K., Akyol H.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI , sa.27, ss.147-159, 2025 (ESCI, TRDizin)
2022
20222. The effect of the reader’s theatre on reading fluency and reading comprehension skills of 4th grade primary school students
BABACAN K., YILDIZ M.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI , cilt.22, ss.57-68, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20213. İlkokul Dördüncü Sınıf Türkçe ve Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Toplumsal Duyarlılık
BAYRAKTAR A., ÖZDOĞAN ÖZBAL E., BABACAN K.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.60, ss.50-72, 2021 (TRDizin)
2021
20214. İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF TÜRKÇE VE SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARINDA TOPLUMSAL DUYARLILIK (SOCIAL SENSITIVITY IN PRIMARY SCHOOL 4TH GRADE TURKISH AND SOCIAL STUDIES TEXTBOOKS)
BAYRAKTAR A., ÖZDOĞAN ÖZBAL E., BABACAN K.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.60, ss.50-72, 2021 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. 2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İlkokul Türkçe Programında Metinlerarası Okuma ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri
BABACAN K.
22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 12 - 15 Kasım 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. Okuma Yazma Öğretiminde Yapay Zeka Uygulamalarının Değerlendirilmesi: Lexia Learning Örneği
BABACAN K.
22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 12 - 15 Kasım 2024, (Özet Bildiri)
2024
20243. Metinlerarası Okuma Yönteminin Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki Yeri, Kullanılma Durumu ve Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi
AYANTAŞ T., BABACAN K.
EDUCONGRESS-2024, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20244. Investigation of Graduate Studies on the Use of Origami in Mathematics
CEYLAN A., AKKAYA S., BABACAN K.
Sempozyum, Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, 19 - 20 Nisan 2024, ss.6-25, (Tam Metin Bildiri)
2024
20245. Öğretmen Adaylarının Metinlerdeki Ana Fikri Bulurken Karşılaştıkları Güçlükler
ERDEM HARBELİOĞLU A., BABACAN K.
Sempozyum, 5 - 08 Haziran 2024, (Özet Bildiri)
2023
20236. Öğretmenlerin Dijital Performanslarına İlişkin Görüşleri: Bir Temel Nitel Araştırma
AYANTAŞ T., BABACAN K.
21. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU (USOS 2023), 9 - 12 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
20237. Eğitimde Yapay Zeka Kullanımına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri
BABACAN K., ERDEM HARBELİOĞLU A.
21. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU (USOS 2023), 9 - 12 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
20238. Öğretmenlerin Dijital Performanslarına İlişkin Görüşleri
AYANTAŞ T., BABACAN K.
21. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU (USOS 2023), 9 - 12 Kasım 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20239. Sınıf ÖğretmeniAdaylarının Sözlü Tarih Uygulamaları
MALKOÇ S., BABACAN K.
Uluslararası Eğitim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
202310. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sözlü Tarih Uygulamaları
BABACAN K., MALKOÇ S.
EDUCONGRESS2023, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2022
202211. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Dijital Okuryazarlık Öz-Yeterlikleri ve Dijital Oyunlardan Yararlanması Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
BABACAN K.
Sempozyum, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
202212. Kuram ve Uygulama Arasındaki Boşluk: Sınıf ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Deneyimleri
BABACAN K., AYANTAŞ T.
Sempozyum, 17 - 19 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
202213. Okuma Yazma Öğretiminde Web Sitelerinin Değerlendirilmesi: Story Bird Örneği
BABACAN K., ERDEM HARBELİOĞLU A.
Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 13 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
202214. Öğretmen Adayları Metinlerdeki Ana Düşünceyi Nasıl Buluyor?
ERDEM HARBELİOĞLU A., BABACAN K.
Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 13 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2019
201915. İlkokul Dördüncü Sınıf Türkçe ve Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Toplumsal Duyarlık.
BAYRAKTAR A., ÖZDOĞAN ÖZBAL E., BABACAN K.
18th International Primary Teacher Education Symposium (IPTES), 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201916. İlkokul Dördüncü Sınıf Türkçe ve Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Toplumsal Duyarlılık
BAYRAKTAR A., ÖZDOĞAN ÖZBAL E., BABACAN K.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201917. Okuyucu Tiyatrosunun İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Motivasyonu ve Okumaya Yönelik Tutumlarına Etkisi
BABACAN K., YILDIZ M.
7. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK), 13 - 14 Mart 2019, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. 21. Yüzyıl Becerileri ve 21. Yüzyıl Becerilerinin Önemi
ERDEM HARBELİOĞLU A., BABACAN K.
Eğitim Bilimlerinde Modern Araştırma ve İncelemeler-2024, ŞAHİN HARUN, ALKAN BİLAL BARIŞ, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.1-15, 2024
2024
20242. DİJİTAL DÖNÜŞÜMDE DİL ÖĞRENİMİ
BABACAN K.
Dijital Eğitim I, YURDAKAL İBRAHİM HALİL, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.49-66, 2024
2024
20243. 21. YÜZYIL BECERİLERİ VE EĞİTİMDE 21. YÜZYIL BECERİLERİNİN ÖNEMİ
ERDEM HARBELİOĞLU A., BABACAN K.
Eğitim Bilimlerinde Modern Araştırma ve İncelemeler-2024, ŞAHİN HARUN, Editör, Livre de Lyon, ss.1-16, 2024
2024
20244. Öğretmen Adaylarının Metinlerdeki Ana Fikri Belirleme Stratejileri
ERDEM HARBELİOĞLU A., BABACAN K.
Eğitim Bilimlerinde Güncel Araştırmalar-2024, GÜRBÜZ FATİH, BOSTAN SARIOĞLAN AYBERK, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.333-344, 2024
2024
20245. PISA 2022: Okuma ve Yazma Yeterlikleri Açısından Türkiye'nin Durumu
BABACAN K.
Eğitim Ekonomisi ve Planlaması, ÖZDEM GÜVEN, BÜLBÜL TUNCER, TUNÇ BİNALİ, ÖZDOĞAN ÖZBAL ECE, Editör, ANKARA ÜNİVERSİTESİ BASIMEVİ, Ankara, ss.859-872, 2024
2024
20246. YAPAY ZEKÂ İLE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
BABACAN K.
TEMEL EĞİTİMDE YAPAY ZEKÂ İLE ÖĞRETİM-I, KAPIDERE METİN, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.35-53, 2024
2022
20227. COVID-19’un Temel Eğitime Yansımaları
Özdoğan Özbal E., Babacan K.
Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla COVID-19’un Eğitime Yansımaları, Prof. Dr. Selahiddin ÖĞÜLMÜŞ Prof. Dr. Neslihan KARAMAN Prof. Dr. Eren CEYLAN Doç. Dr. Seher YALÇIN Doç. Dr. Ece ÖZDOĞAN ÖZBAL, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.63-74, 2022
2022
20228. Temel Eğitimde Dijitalleşme
BABACAN K.
Dijital Eğitim ve Toplum, GEZER ŞEN BURCU, Editör, Efe Akademi, ss.255-272, 2022
2021
20219. Aile-Çocuk-İletişim
ALPER I. T., AKKAYA T., OĞUZ J., YARDİBİ N., ATA F., BABACAN K., et al.
ÇOCUK VE İLETİŞİM, Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN, Editör, İZGE, Ankara, ss.81-107, 2021
Desteklenen Projeler
2024 - 2025
2024 - 2025Metinlerarası Okumanın Anlama Becerilerine Etkisi
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
Babacan K. (Yürütücü)
2023 - 2024
2023 - 2024Sosyal duygusal Öğrenme baglamında karne davranış notları ve yaşam becerileri konusunda ulusal kapasitenin geliştirilmesi
Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı – UNDP Destekli Proje
KARAMAN N. (Yürütücü), YALÇIN S., CAN N., ATİK G., İlgün Dibek M., KARTAL M., et al.